Головна
Реєстрація
Вхід
Среда
24.04.2024
20:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт викладача хімічних дисциплін
Інни Коломієць

Меню сайту

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

 Цікавинки 

Науковці розробили таблетку, яка може за годину очистити літр води без жодних побічних ефектів. 

Дослідники Техаського університету в Остіні (США) заявили про створення засобу для дешевого й швидкого очищення води на основі матеріалу гідрогелю. Вони стверджують, що цей спосіб потенційно дозволить забезпечити людство питною водою.

Як передає пресслужба університету, дослідження було оприлюднене в науковому виданні Advanced Materials.

Магістерка Техаського університету Остіна Юхун Ґо досліджувала ще один, давній спосіб очищення води — шляхом сонячної дистиляції, під час якої під дією сонячного світла вода випаровується без шкідливих домішок, а потім збирається як конденсат.  У цього методу є свій недолік: на обладнанні, яке збирає конденсат, утворюються мікроорганізми, яких постійно треба позбуватися. Юхун Ґо запропонувала використовувати для цього гідрогель — нерозчинний у воді полімер із високим ступенем поглинання. Але з’ясувалося, що цей матеріал можна використовувати для очищення води й самостійно. При цьому за менш як годину він здатен очистити літр води.

 Розроблений Юхун Ґо та колегами засіб-таблетка на основі гідрогелю здатен вивільняти перекис водню, що спільно з активованим вугіллям нейтралізує бактерії з ефективністю в понад 99,999% без побічних продуктів. Крім того, таблетка не потребує додаткової енергії. Науковці наразі працюють над покращенням своєї формули, щоб вона була здатна знищувати різноманітні патогени у воді. Вони запевняють, що масштабувати виробництво таблеток для очищення води буде легко.

https://hromadske.ua/posts/naukovci-rozrobili-tabletku-yaka-mozhe-za-godinu-ochistiti-litr-vodi-bez-zhodnih-pobichnih-efektiv-ce-stalosya-vipadkovo


Вчені з Меморіального університету Ньюфаундленда розробили технологію,

яка дозволяє створити пластик з риб'ячого жиру.

Як повідомляє Academic times, вчені вважають, що їхня розробка допоможе наблизити світ з безпечним та екологічно чистим пластиком.

Поліуретан широко використовується в продуктах повсякденного використання: одязі, упаковці для продуктів харчування, побутовій техніці, автопокришках і так далі. Цей вид пластика дуже токсичний як під час процесу виробництва, так і під час розкладання.

Вчені весь час намагаються знайти більш безпечні способи виробництва поліуретану. Так, відповідно до одного з досліджень, його можна виробляти з соєвих бобів. Але команда з Університету Ньюфаундленда не хотіла ґрунтуватися на продуктах, які можуть бути використані для харчування. Тому вони зосередили свою увагу на кістках, шкірі і голові лосося, які викидають з рибних заводів.

За словами дослідників, створений ними пластик розкладається набагато швидше, ніж його аналоги, процес розкладання починається вже через два тижні. На одному із зразків з'явилася цвіль вже через місяць після приміщення в спеціальний розчин.

Разом з тим, цей вид пластику ще повинен пройти ряд випробувань на міцність і розрив. Крім того, незважаючи на те, що вчені вже отримали підтвердження того, що пластик є біорозкладаним, вони все ще хочуть провести додаткові дослідження його впливу на навколишнє середовище.

https://rubryka.com/2021/04/13/vcheni-stvoryly-plastyk-z-ryb-yachogo-zhyru/


 

Ефективні стратегії навчання

«Освіта – скарб; праця – ключ до нього». 

П'єр Буаст (1765- 1824 р)

        Питання «Як зробити процес навчання ефективним» хвилює всіх. Під ефективним навчанням можна розуміти процес отримання і засвоєння знань, їх практичного використання. Як зробити, щоб ці знання закріпились в пам’яті надовго та не загубилися після отримання оцінки. Це питання хвилює багатьох: науковців, викладачів, здобувачів освіти. Розроблені ефективні стратегії навчання. Ознайомтесь з ними за допомогою матеріалів від освітньої платформи EdEra:

Як конспектувати ефективно. Частина 1  http://blog.ed-era.com/notes-part-1/

Як конспектувати ефективно. Частина 2 http://blog.ed-era.com/notes-part-2/

Повторення як запорука ефективного навчання http://blog.ed-era.com/repetition/

Ефективні навчальні стратегії: чергування http://blog.ed-era.com/interleaving/

Запитання як навчальний інструмент http://blog.ed-era.com/elaborative-interrogation/

Поєднувати, щоб ефективно навчатися  http://blog.ed-era.com/combination/

Як навчатися ефективно: інструкція  http://blog.ed-era.com/effective-studying/

 


 

ВЧЕНІ ВИНАЙШЛИ МОРОЗИВО, ЯКЕ НЕ ТАНЕ

Команда дослідників з Університету Гвельфав Канаді виявила, що додавання крихітних волокон може продовжити термін зберігання морозива, а японський кухар випадково винайшов рецепт, завдяки якому десерт не тане при температурі 28 °.

Про це повідомляє Daily Mail.

"Бананові шкури мають крихітні волокна, відомі як целюлоза, які можна додавати в морозиво, щоб зробити його більш вершковим, смачним і довговічним", - говорять експерти.

Відкриття було оголошено на 255-му Національному зборах і виставці Американського хімічного товариства (ACS) в Новому Орлеані.

"Наші результати показують, що нановолокна з целюлози, витягнуті з відходів бананів, можуть допомогти поліпшити морозиво декількома способами. Зокрема, волокна роблять десерт більш густим, і танення морозива займе більше часу. Це забезпечить більш приємний відпочинок, особливо в теплу погоду", - сказав доктор Робін Зулуага Гальєго.

Японські вчені розробили аналогічне рішення, яке дозволило морозиву зберігати свою первісну форму при температурі 28 ° C.

Це трапилося випадково. Кухар хотів придумати новий вид кондитерських виробів з полуниці, яка виросла невдалої форми і не підходить для продажу.

В ході експериментів японець виявив, що при додаванні екстракту полуниці в крем продукт починає застигати. Полуничний екстракт заважає маслу і рідини швидко випаровуватися, і тому десерт зберігає форму навіть під впливом високих температур. Це відкриття цілком виявилося застосовним для приготування морозива.

Морозиво вирішили перевірити "стійкість", його поміщали в тепло і навіть впливали паром, однак воно не тануло.

https://golos.ua/i/614132


ВЧЕНІ З’ЯСУВАЛИ, ЩО ДРУКОВАНІ ТА ЕЛЕКТРОННІ ТЕКСТИ

ПО-РІЗНОМУ ВПЛИВАЮТЬ НА ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ

 

     Патрісія Александер і Лорен Сінгер з Мерілендського університету провели дослідження, спрямоване на вивчення особливостей сприйняття студентами інформації, поданої на паперових та електронних носіях.

          У рамках дослідження автори попросили 90 студентів прочитати уривки газетних статей та книжок, які стосувалися дитячих хвороб, – повідомляє Громадське.

        Так, студентам дали прочитати два уривки тексту: один – в інтернеті, інший – у друкованому вигляді. Перед тим знання студентів за темами були оцінені.

Після того, як студенти прочитали тексти, їх попросили описати основні ідеї обох текстів, перелічити основні тези та навести приклад будь-якого іншого релевантного матеріалу, який вони могли б згадати. Також студентів попросили оцінити ступінь розуміння та засвоєння текстів.

    В результаті автори дослідження зробили висновки щодо різниці між сприйняттям студентами друкованого та цифрового тексту, зокрема:

    • Переважна більшість студентів віддають перевагу читанню у цифровому форматі.
    • Значно швидше студенти прочитали тексти у цифровому, а не у друкованому форматі.
    • Студенти оцінили ступінь розуміння цифрових текстів як вищу, порівняно з друкованими.
    • Водночас загальне розуміння текстів було вищим у випадку з друкованими текстами.
    • Що стосується загальних питань, спосіб читання не має значення (наприклад, для розуміння основної ідеї тексту).
    • Проте коли справа стосується конкретних питань, студенти значно краще сприймали та засвоювали інформацію, подану у друкованому вигляді.

https://tabloid.informator.news

 


 

 


НАЗВИ НОВИХ ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ 113, 115, 117 І 118

Авторами відкриття нових елементів запропоновані назви:

Ніхон і символ Nh для елемента 113,
Московія і символ Mc для елемента 115,
Теннессін і символ Ts для елемента 117 і
Оганесон і символ Og для елемента 118.


Відділення неорганічної хімії IUPAC розглянуло і вивчило ці пропозиції і рекомендує прийняти їх. 

           Для елемента з атомним номером 113 автори його відкриття з RIKEN Nishina Center for Accelerator-Based Science (Japan) запропонували назву Ніхон (nihonium) і символ Nh. Ніхон - один з варіантів японської вимови слова Японія і означає буквально «Країна висхідного сонця».

          Для елемента з атомним номером 115 запропоновано назву Московія (moscovium) і символ Mc, а для елемента з атомним номером 117 - теннессін (tennessine) і символ Ts. Обидва найменування слідують традиції, вони дані на честь місця або географічної області і запропоновані спільно першовідкривачами (авторами відкриттів) з Об'єднаного інституту ядерних досліджень в Дубні (Росія), Окриджской національної лабораторії (США), Університету Вандербільта (США) і Ліверморської національної лабораторії імені Лоуренса (США).

          Назва Московії віддає належне Московському регіону, воно дано на честь стародавньої Руської землі, де знаходиться Об'єднаний інститут ядерних досліджень, де в Лабораторії ядерних реакцій ім. Г.Н.Флерова проведені призвели до відкриттів експерименти з використанням Дубненського газонаповненого сепаратора ядер віддачі в поєднанні з потенціалом прискорювача важких іонів.

           Назва Теннессін дано в знак визнання внеску регіону Теннессі, в тому числі, Окриджской національної лабораторії, Університету Вандербільта і Університету Теннессі в Ноксвілл в дослідження надважких елементів; робота включала в себе накопичення і хімічне виділення унікальних актінідних мішеневих матеріалів для синтезу надважких елементів на високопоточних ізотопний реакторі Окриджской лабораторії (HFIR) і в Центрі розвитку радиохимической технології (REDC).

            Для елемента з атомним номером 118 співпрацюють команди авторів його відкриття з Об'єднаного інституту ядерних досліджень в Дубні (Росія) і Ліверморської національної лабораторії імені Лоуренса (США) запропонували назву оганесон (oganesson) і символ Og. Пропозиція слід традиції надання честі і відображає визнання новаторського внеску професора Юрія Оганесяна в дослідження трансактінідних елементів. У числі його багатьох досягнень - відкриття надважких елементів і значний прогрес в ядерній фізиці надважких елементів, включаючи експериментальне підтвердження існування «острова стабільності».

            Раніше в 2011 році IUPAC визнав за колаборацією ОІЯД з LLNL (США) пріоритет у відкритті 114 і 116 елементів, які отримали назви: 114 елемент - Flerovium, Fl; 116 елемент - Livermorium, Lv.

            Флеровій - на честь Лабораторії ядерних реакцій ім. Г.Н.Флерова ОІЯД, що є визнаним лідером в області синтезу надважких елементів, і її засновника видатного фізика академіка Г.Н.Флерова (1913-1990) - автора відкриття нового виду радіоактивності спонтанного ділення важких ядер, основоположника ряду нових наукових напрямів, засновника і першого директора ляр ОІЯД, яка зараз носить його ім'я.

            Ліверморій - на честь Ліверморської національної лабораторії ім. Лоуренса і місця її розташування - міста Лівермор (штат Каліфорнія, США). Вчені Лівермора вже більше 20-ти років беруть участь у проведених в Дубні експериментах із синтезу нових елементів.

В цілому рішення IUPAC є визнанням видатного внеску вчених ОІЯД у відкриття «острова стабільності» надважких елементів, що є одним з найважливіших досягнень сучасної ядерної фізики.


 

ШНОБЕЛІВСЬКА ПРЕМІЯ 2017

Фізика

Жартівливу премію з фізики здобув Марк-Антуан Фардін за доведення теорії про те, що коти – це насправді рідина. "У рідкому стані речовина займає певний обсяг і приймає форму ємності, в якій знаходиться", – розповів Фардін про своє дослідження. На його думку, дорослі коти розтікаються швидше за кошенят.

Шнобелівська премія з фізики
"Дослідження" шнобелівського лауреата: коти розтікаються в ємності, як рідина

https://lifestyle.24tv.ua/shnobelivska_premiya_2017_yak_shvidko_rostut_vuha_ta_chomu_koti__tse_ridina_n864642


Вхід на сайт

«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук

Kolomiec Inna © 2024